Συνήθως οι ιαπωνικές κοινωνικές ταινίες δε με αγγίζουν, μιας και δυσκολεύομαι να παραλληλίσω τις συνθήκες ζωής που επικρατούν στην Ια...
H ιστορία έχει ως εξής: Οι Sasaki είναι μία μέση οικογένεια, η οποία ζει στο Τόκιο και έχει μία φαινομενικά φυσιολογική ζωή(εικ 1). Ο πατέρας, Ryuhei είναι υψηλόβαθμο στέλεχος μίας εταιρίας με ένα καλό εισόδημα. όμως κάποια στιγμή τον απολύουν και τότε η δυσλειτουργικότητα της οικογένειας έρχεται στην επιφάνεια. Αδυνατώντας, λόγω ντροπής, να αποκαλύψει στη γυναίκα του την απόλυση του, συνεχίζει να φοράει καθημερινώς το κοστούμι του και να φεύγει την ίδια ώρα για τη δουλειά, ενώ στην πραγματικότητα πηγαίνει στο γραφείο ευρέσεως εργασίας(εικ 2) και την υπόλοιπη ώρα γυρνάει στους δρόμους μέχρι να φτάσει η ώρα όπου συνήθως γύριζε στο σπίτι του. Κάποια στιγμή γνωρίζει τον Kurosu, o oποίος επίσης προσποιείται στη γυναίκα του πως συνεχίζει να εργάζεται και μάλιστα του δείχνει και κάποια κόλπα ώστε να κρύβεται καλύτερα(εικ 3). Επίσης του εξηγεί ότι πάρα πολλοί άντρες, ιδιαίτερα απολυμένοι από υψηλόμισθες θέσεις, κάνουν ακριβώς το ίδιο με αυτόν.
Ο μικρός γιος του, ο Kenji αποφασίζει κάποια στιγμή να αρχίσει μαθήματα πιάνου, αλλά όταν ζητάει χρήματα για τα δίδακτρα ο πατέρας του, το απαγορεύει, παρά τις προσπάθειες της μητέρας του, Megumi. Παρ’όλα αυτά εκείνος χρησιμοποιώντας το χαρτζιλίκι του πληρώνει τα δίδακτρα και αρχίζει τα μαθήματα. Αναπτύσσει μάλιστα μια ιδιαίτερη σχέση με την δασκάλα του, η οποία τον ενθαρρύνει να συνεχίσει σε κάποιο μουσικό σχολείο, για να καλλιεργήσει το σπάνιο ταλέντο του(εικ 4).
Ο μεγάλος γιος, Takashi(εικ 5), μπροστά στις δυσκολίες εύρεσης εργασίας αλλά και μην αντέχοντας άλλο την καταπίεση του πατέρα του, τόσο σε αυτόν αλλά και στη μητέρα του, αποφασίζει να καταταγεί στον αμερικανικό στρατό. Όταν όμως ζητάει από τον πατέρα του να υπογράψει τη συγκατάθεση του αυτός αρνείται. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο στη συνέχεια όμως τα υπόλοιπα θα σας αφήσω να τα ανακαλύψετε μόνοι σας.
Σκηνοθέτης της ταινίας ένας από τους αγαπημένους μου Ιάπωνες σκηνοθέτες, ο Kiyoshi Kurosawa, στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του. O Kurosawa, o οποίος έχει σπουδάσει κινηματογράφο στο ινστιτούτο Sundance, στις ΗΠΑ, έχει καθιερωθεί κυρίως για τα μεταφυσικά θρίλερ του, όπως τα Cure, Charisma, Pulse και Retribution, όλα εκπληκτικά φιλμ, όμως εδώ αποδεικνύει πως τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα στα κοινωνικά. Καθοδηγεί μαεστρικά τους ηθοποιούς και μας παρουσιάζει, με έναν απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο, την πραγματικότητα μιας μέσης ιαπωνικής οικογένειας, εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Θα μπορούσαμε να πούμε πως μας δείχνει την ίδια πικρή αλήθεια, που μας έδειξε και ο Sam Mendes, για την αμερικάνικη οικογένεια αντίστοιχα, στο American Beauty.
Ως Ryuhei, o Teruyuki Kagawa, o οποίος αποδεικνύει για μία ακόμα φορά πόσο μεγάλος ηθοποιός είναι. Έχοντας παρουσία σε διεθνώς αναγνωρισμένες ταινίες, όπως τα Devils on doorstep, το οποίο κέρδισε το Grand Prix award, το 2000 στις Κάννες, το Boys choir, αλλά και σε πάρα πολλές πραγματικά αξιόλογες ιαπωνικές και κινέζικες παραγωγές, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Το αποδεικνύουν άλλωστε και τα πολυάριθμα βραβεία που έχει κερδίσει στην καριέρα του.
Ως Megumi, η Kyoko Koizumi,τραγουδίστρια με πάνω από 20 άλμπουμ στο ενεργητικό της, αλλά και βραβευμένη ηθοποιός, τόσο της τηλεόρασης όσο και το κινηματογράφου, την οποία είδαμε επίσης στα Rockers, Onmyoji, Adrift in Tokyo, Survival style 5+ και άλλες, όλες τους σχεδόν πολύ καλές ταινίες. Επίσης καταπληκτική στο ρόλο της και σε αυτήν.
Ως Kenji, o 15χρονος Kai Inowaki, στην πρώτη κινηματογραφική παρουσία της καριέρας του. Αν κρίνουμε πάντως από αυτό το δείγμα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον.
Το επιτελείο των ηθοποιών είναι εκπληκτικό, η σκηνοθεσία άψογη, η ιστορία ρεαλιστική και συγκινητική και το νόημα της σαφές και πέρα για πέρα αληθινό. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από μια κοινωνική ταινία?
Σημ. Το θεωρώ καλύτερο από το Departures.
Τo Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=lyWp__jXNRw
Μπορείτε να μας βρείτε και στο facebook, στη σελίδα:
Μπορείτε να συζητάτε για όλα τα θέματα που αφορούν τον ασιατικό κινηματογράφο στο παρακάτω φόρουμ: sinkazamaforum.tk
COMMENTS